مطالب خواندنی جدید :

بهترین حفاظ پنجره برای کنترل نور

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
حفاظ پنجره - ایمن کاران وحدت

سرتیتر های این مقاله

بهترین حفاظ پنجره برای کنترل نور و دید همسایه!

حفاظ پنجره برای نخستین بار در دوره سلطنتی تئودور در انگلستان و همچنین در دوره الیزابت، از حفاظ به عنوان پوشش اصلی پنجره ها استفاده شد. حفاظ ها به خودی خود دارای زیبایی و گرمای ذاتی هستند و وجودشان زینت بخش دکوراسیون داخلی می باشد و می توان به عنوان پرده نیز از آن ها استفاده کرد.بهترین حفاظ پنجره برای کنترل نور

حفاظ پنجره - ایمن کاران وحدت

حفاظ های امروزی نیز در انواع داخلی و خارجی موجود هستند. ظرافت و زیبایی طراحی آن ها به نحوی است که علاوه بر جوانب کاربردی مفیدی که دارند می توان روی جنبه دکوراتیو آن ها در دکوراسیون حساب کرد.

ریل ها: به زواری که در بالاترین و پایین ترین قسمت حفاظ قرار دارد و در حقیقت حاشیه شیار های حفاظ را تشکیل می دهند ریل گفته می شود.

شیارها: شیارها نوارهایی از چوب یا سایر موادی هستند که حفاظ با آن ساخته می شود.

با فاصله مشخصی کنار هم قرار می گیرند و ساختار و شکل حفاظ را تعریف می کنند.

تنظیم کننده شیارها: قسمتی میله ای شکل که به صورت عمودی در میان پانل های حفاظ قرار گرفته و از مرکز به شیارها متصل است. از طریق آن می توان شیب و شرایط قرار گیری شیارها را به صورت متحدالشکل تنظیم کرد و بر نور و هوای ورودی، کنترل داشت.

زوار داخلی: به زواری عمودی که هنگام بسته شدن حفاظ، روی هم قرار گرفته و سبب جفت شدن پانل ها می شود زوار داخلی گفته می شود.

این حفاظ ها که دارای سیستمی تاشو هستند و همان طور که از نامشان پیداست به صورت آکاردئونی باز و بسته می شوند، برای پوشش قسمت های خارجی سطوح وسیعی از شیشه و درب ها مناسب اند. این حفاظ پنجره ها که معمولا از چوب، وینیل یا فلز ساخته می شود، در قسمت خارجی پنجره ها نصب می شوند و جنبه محافظتی در برابر بادهای شدید و طوفان دارد.

ساختار این نوع حفاظ ها به صورتی است که هنگام باز شدن از قسمت لبه بالایی بسته می ماند و تنها از لبه پایین به سمت بالا و به شکل سایبان باز می شود. مقاومت این حفاظ ها در مقابل رطوبت و احتراق، از جمله مهمترین و ارزشمندترین مزایای این نوع از حفاظ هاست.

به دلیل همین مقاومت در برابر رطوبت است که حفاظ های شبه چوب و وینیلی، گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در فضاهایی با رطوبت بالا محسوب می شوند چرا که خیالتان بابت پوسیدگی و ترک خوردنشان راحت خواهد بود. همچنین این حفاظ ها تطبیق پذیری مناسبی با انواع سبک و رنگ های دکوراسیونی دارند. حفاظ های شبه چوب و وینیل، بسیار سریع گرد و غبار را به خود جذب می کنند و باید در فواصل زمانی کوتاه تری آن ها را نظافت نمود. حفاظ های شبه چوب و وینیل ارزان تر از حفاظ های چوب طبیعی تمام خواهند شد.

حفاظ پنجره - ایمن کاران وحدت
حفاظ پنجره میله ای

و حتی می توان گفت که مرغوب ترین و گران ترین حفاظ های وینیل باز هم از حفاظ چوبی و فلزی ارزان تر است. این نوع حفاظ پنجره، دارای شیارهایی به پهنای ۴ الی ۵ سانتی متر بوده و طراحی آن به نحوی است که هوا به خوبی می تواند از آن عبور کند و به سمت درون و خارج فضا در جریان باشد. اگر تمایل به حفظ حریم خصوصی و کنترل نور ورودی دارید این نوع حفاظ ها بهترین گزینه محسوب می شوند. این حفاظ ها را معمولا مقابل درب فروشگاه ها و مغازه ها و همچنین مقابل پارکینگ خانه ها مشاهده می کنید.

این ها حفاظ هایی هستند که جنبه محافظتی بسیار قوی و قابل اعتماد دارند و در هنگام باز شدن به سمت بالا رول می شوند.

حفاظ های ابرویی حفاظ هایی هستند که پهنای آن ها از ارتفاع آن ها بیشتر است و شکلی شبیه به ابرو را دارند.

مقالات مرتبط

۱۴۰۳/۰۲/۰۵

شما عزیزان برای ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان شرکت در ارتباط باشید.